skip to main
|
skip to sidebar
گزیده ها
Friday, January 15, 2010
فروغ فرخزاد
فروغ فرخزاد
No comments:
Post a Comment
Newer Post
Older Post
Home
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Followers
Blog Archive
▼
2010
(132)
▼
January
(132)
عشق از زبان بچه های 4 تا 8 ساله
مهر حلال و جان نا آزاد
آيا قطار به انتهای تونل نزديک می شود؟
منطق ماقبل تاريخ در اصلاح طلبی مذهبی
امروز فقط اتحاد برای آزادی الاهه بقراط
نسل ما، نسل خشونت و اشتباه
فروغ فرخزاد
از خدايي تا بندگی زنان ايران
يادداشتی درباره جايزه خانم زهرا رهنورد
Shokooh Mirzadegi تسليم يا ايستادگی در مقابل خشونت
مذهب، لائیسیته و مبارزات کنونی مردم مرجان...
ممکنات و اثرات اتحاد برای دموکراسی
در ستايش بايکوت
دموکراسی های يک بار مصرف
ديکتاتوری عوامانه و نتايجش
دموکراسی، انتخابات و نقش نخبگان
از «انتخابات آزاد» تا «ديکتاتوري اکثريت»
انتخاباتی آزاد از چه چيز؟
جای خالی احزاب غير ايدئولوژيک
تو آن درخت روشني براي زاد روز بهرام بيضايي
سالگرد تولد يک «شيرآهنکوه» ديگر: بهرام بيضائی
بازگوئی تدفين يک شاعر در 41 سال پيش
اسماعيل نوری علا منطق ماقبل تاريخ در اصلاح طلب...
پِرسونا
محسن
اسمی هم ندارد
قاتل
سوء تفاهم
بتینا
خطابه نانوشته
یادداشت های مجنونخانه
چشم، زن و دیگران
قصه رنگی شب
قصه تاریک
یک طنز جدّی
La Liberté
انتقام و محاکمه یک زن
خودکشی ِ یک زن
چرا زنانه؟
هزاران سال جنس دوم
عجیب ترین شغل دنیا تقدیم به همه زنان خانه دار
مهمترین زن روشنفکر کشور؟ شکوه میرزادگی
هیچ بازگشتی وجود ندارد الاهه بقراط
گرمای مرداد در بهمن الاهه بقراط
رابطه دو شعار با «جنگ برای صلح» الاهه بقراط
نظاما! کمی زودتر بمیر! الاهه بقراط
وقتی واژه ها و نشانه ها سخن می گویند الاهه بقراط
روح جمهوری اسلامی در تنگنا الاهه بقراط
رأی من کجاست یعنی قدرت من کجاست! الاهه بقراط
ما که می گفتیم این اختلافات نه تنها جدیست بلکه بر...
با حجاب علیه حجاب الاهه بقراط
تغییر تاریخی در راه است الاهه بقراط
دوباره بر می گردیم! الاهه بقراط
ای روشنفکران! شما مسئول هستید! الاهه بقراط
این همه سال زنان چه می کردند؟
نگاهى به انديشه هاى دكتر هاشم آقاجرى و اكبر گنجى
از "روشنفكرى دينی" به آزادى و دمكراسى راه نيست
درکِ ملّی از تاريخ
در برزخ ِ ُسنّت و تجدّد ( نقدی بر کتاب "جامعه شنا...
تاريخ ايران، تاريخ "ايل"هاست نه تاريخ "آل"ها
بی پروائی در نقد تاريخ
بنيادگرايی اسلامی و انقلاب ايران
وقتی حقيقت آزاد نباشد، آزادی، حقيقت ندارد
در يک اتحاد خاموش و اعلام نشده، فرهنگ ملّی ما، پير...
ايرانيان، همواره در زير يک سقف تاريخی - فرهنگی زند...
ملاحـظاتی در تاريخ ايران فصل ِسوّم
ملاحظاتی در تاريخ ايران فصل ِ دوّم
ملاحظاتی در تاريخ ايران علل تاريخی عقب ماندگی ...
اين گذشته پراشتباه و بیافتخار، بايد همه ما را فرو...
رضاشاه خلف صدق انقلاب مشروطيت براى ايجاد تجدد و حك...
جُستارهایی در پیرامون برخی مفاهیم ملی مسعود لقمان
"دينخويی" در تاريخ ايران؟! نيم نگاهی به انديشه های...
انديشه های صائب در شعرهای «صائب» (بخش آخر)
انديشه های صائب در شعرهای «صائب» (بخش سوم)
انديشه های صائب در شعرهای « صائب » (بخش دوم)
انديشه های صائب در شعرهای «صائب» (بخش اول)
ناصر خسرو قباديانی صدای طغيان، تنهائی و تبعيد (ب...
ناصر خسرو قباديانی: صدای طغيان، تنهائی و تبعيد (...
بر سمرقند اگر بگذری ای بادِ سحر! (بخش 2)
بر سمرقند اگر بگذری ای بادِ سحر! ( بخش ١)
تاريخ در ادبيات
فروغ و تنها صدای تنهائی زن به مناسبت ١٥ دی،سالروز...
علی ميرفطروس: کار روشنفکر، فرهنگ سازی نه سیاست بازی
تاریخ ایران: تاریخ دردناک گُسست ها و انقطاع های ...
ما کی هستیم؟!
صادق هدایت؛ روز آخر به روایت بهرام بیضایی
تأمّلاتی دربارهء جنبش مشروطیّت
١١ سپتامبر : ريشه ها، بازانديشی ها و رهائی ملّی ما
تأمّلاتی دربارهء «انقلاب اسلامی ایران»
دكتر خانلری؛ قافله سالار «سخن»
مصدّق، مُمکنات و محدودیـّتهای يک "دموکرات"! علی م...
پس از صد سال بهرام بيضایي
"انقلاب اسلامی ایــران": بازخوانی يک روايت ، علی م...
با اين همه غم/ در خانهء دل/ اندکی شادی بايد/ که گا...
واقعه ی سی اُم تیر
28مرداد 32: از افسانه تا واقعیّت دکتر علی ميرفطروس
مانيفست درماندگی؟ اسماعيل نوری علا
نکاتی دربارهء دوران رضاشاه، علی ميرفطروس
بازخوانی انتقادی تاریخ معاصر ایران در گفتوگو با ...
سخنی با دوست (بادکتر جلیل دوستخواه)
About Me
neweshteh ha
View my complete profile
No comments:
Post a Comment